Sağlık

Ramazan Sonrası Hazımsızlığa Dikkat!

Ramazan döneminde yavaşlayan metabolizmanın bayramda çok fazla yiyeceğe maruz kalması hazımsızlık, midede şişkinlik gibi birçok sağlık sorununa neden olabiliyor. Uzman Diyetisyen Ebru Çağıl, bu rahatsızlıkların önüne geçebilmek için bayramda doğru beslenme yöntemlerini uygulamak ve başta zencefil ve zerdeçal olmak üzere fitoterapötik desteklere güvenmek gerektiğini vurguladı.

 

Ramazan ayında daha az öğün yemek ve günün makul saatlerinde sindirim sisteminin dinlenmesi sonucu beslenme alışkanlıklarında değişiklikler meydana gelir. Bayramın gelmesiyle birlikte bu yeme alışkanlıkları eski düzene uyum sağlamaya çalışır. Özellikle oruç dönemini geride bırakırken bayram sofralarında yediklerimizin içerikleri ağırlaşabilir.

Hamur işleri, tatlılar, yüksek yağlı yiyecekler, alkolsüz içecekler veya çay, kahve gibi kafein içeriği yüksek içecekler gün içinde misafirlerle birlikte tükettiklerimiz listesinde yer alıyor.

 

Uzman Diyetisyen Ebru Çağıl, Ramazan ayında metabolizmamızın güçlü olması ve ziyafet sofralarında hızlı ve ağır porsiyonlara maruz kalmamız nedeniyle çeşitli sağlık sorunlarıyla karşılaşabileceğimizi söyledi. Hazımsızlık, şişkinlik gibi sindirim şikayetlerinin en sık karşılaştığımız sorunlar olduğunu dile getiren Çağıl, “Bu rahatsızlıkların önüne geçmek için doğru beslenme modelini bulmak, hareket halinde olmak ve gerektiğinde tamamen bitkisel desteklerden yararlanmak gerekiyor. .”

 

Ramazan sonrası fiziksel sağlığı korumak için kolay önlemlerin alınmasının yeterli olduğunu belirten Çağıl, şu tekliflerde bulundu:

 

8 adımda hatasız beslenme modeli

  • Oruç döneminden sonra gün içindeki öğün sayısını birdenbire değil kademeli olarak artırmakta fayda var.
  • Tatil boyunca güne sağlıklı bir kahvaltı ile başlamalısınız.
  • 2-3 ana öğün yapılabilir ancak yemekler tatlı, börek gibi bayram ikramları ile geçilmemelidir. Gün içerisinde tatlı ve atıştırmalık gibi atıştırmalıklar sınırlandırılmalıdır.
  • Çay, kahve ve kafein alımının en fazla arttığı zamanlar tatil günleridir. Bunlar şekersiz tüketilmeli ve ölçülü tüketilmelidir. Aksi takdirde mide ekşimesi ve mide yanması meydana gelebilir.
  • Ziyafet sırasında bol su tüketilerek hem porsiyon kontrolü sağlanabilir hem de kafeinli içecek tüketiminin önüne geçilebilir. Bu sayede gün içinde içilemez su tüketme alışkanlığı kazanılır.
  • Tatilin adından da anlaşılacağı gibi, “şeker” tüketimi normalden daha yüksek olabileceğinden porsiyon kontrolü özellikle değerlidir. Tatlı seçimleri şerbetli tatlılardan değil, sütlü tatlılardan yana olmalıdır.
  • Mümkün olduğu kadar aktif olmak, asansör yerine merdivenleri kullanmak, yürümek gibi aktiviteler metabolizma hızının artması ve daha sağlıklı bir sindirim sistemi için değerlidir.
  • Özellikle Ramazan ayından sonra besinlerin daha kolay sindirilmesi için çiğneme süresi arttırılmalıdır.

 

Tatilde sindirim sorunu yaşayanlar için doğal takviyeler

tecrübe. aynen Ebru Çağıl, özellikle bayramda midenin aşırı yüklenmesinden kaynaklanan hazımsızlık ve şişkinlik gibi şikayetlerin önüne geçmek için doğru bir beslenmeden sonra bitkisel takviyelerden yararlanmak gerektiğini vurguladı.

Bu bitkisel bazların başında Zencefil ve Zerdeçalın geldiğini belirten Çağıl, “Zencefil; Şişkinliği ve hazımsızlığı önleme, ağrıyı giderme, iltihaplanmayı önleme gibi özellikleri sayesinde sindirim sisteminde tedavi edici özelliği olan en güçlü bitkilerden biridir. Mide yüzeyinde ‘gerçek bir mide koruyucu’ özelliği sağlar ve midedeki besinlerin bağırsağa daha kısa sürede geçmesini sağlayarak midenin rahatlamasına yardımcı olur. Zencefilin sadece gıda olarak tüketilmesi, içindeki Gingerol ve esansiyel yağların tam olarak emilmemesine neden olabilir. Bu nedenle özel olarak ekstrakte edilmiş ek formda kullanılmalıdır.

 

Zerdeçalın mide ağrısını, gaz sancılarını, besinleri sindirememeyi ve karında şişkinliği önleyen bir diğer doğal kaynak olduğunu kaydeden Çağıl, “Aynı zamanda zerdeçalın sindirim sisteminde iltihaplanmayı ve mide ülserlerini önleyici bir etkinliği var. Ayrıca safra asidi salgısını düzenleyerek hazımsızlık şikayetlerinin önlenmesine yardımcı olur. Yaygın olarak baharat şeklinde tüketilen zerdeçal tek başına emilimi oldukça zordur. Bu nedenle tek başına gıda olarak tüketmek yerine emilimi yüksek formülasyonları tercih etmek hazımsızlık şikayetleri için en doğru seçenek olacaktır.

 

Zerdeçal ve zencefilin sofra kültüründe tüketilmesi ile fitoaktif alımı arasında büyük farklar olduğunu vurgulayan Çağıl, klinik araştırmalarda etkinliği test edilen bitki kökenli fitoaktif bileşenlerin daha etkili olduğunu ve standardize edilmiş bitkisel takviyelerin kullanılması gerektiğini söyledi. emilim seviyeleri göz önünde bulundurularak tercih edilir. Bu iki fitoaktifin ortada olduğu sinerjistik kombinasyonlar hakkında en gerçek bilgiyi eczacınıza sorabilirsiniz.

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

haber-erdek.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu